به تارنمای جنبش پادشاهی ایرانیان خوش آمدید

جنبش پیروان نظام مشروطه به پادشاهی رضاشاه دوم از تمام احزاب و گروههای میهن پرست و ایران دوست هوادار و پشتیبان پادشاهی و خاندان پهلوی دعوت به اتحاد و همگامی و همراهی میکنیم تا بار دیگر ایران خویش را آباد و سربلند کنیم. این جنبش تنها یک حزب نیست، جنبشی برای همگرائی و اتحاد تمام احزاب باورمند و وفادار به ایران و پادشاهی و خاندان پهلوی میباشد.

اين جنبش، تنها راه رسيدن به آرمانهای ملی و آزادی میهن را فقط اتحادِ ميانِ نيروهای اصيل و ميهن پرست، همانگونه که رضا شاه دوم نيز به دفعات با ارسالِ پيامِ ” امروز فقط اتحاد ” اعلام فرموده اند، دانسته و بر اين اساس شکل گرفته و پذيرای پيوندِ همگیِ ايرانيانِ نيکو سرشت و ميهن پرستِ معتقد به نظامِ پادشاهیِ پارلمانی و همچنين تمامیِ گروههای سياسی باورمند به اين آرمانها ميباشد .

دیر آمده اید و زود هم میخواهید بروید !!!!!!

با درود

هم میهن گرامی، جناب آقای علی بفروبی

متأسفانه نه من شما را میشناسم و نه دیگر دوستانی که در موردِ شما از آنها پرسش کردم ، با شما و سابقهء شما آشنایی دارند و ازینرو برای من کمی تعجب آور است که چگونه فردی ناشناس، خواستارِ حمایتِ مبارزین برای تشکیلِ دولتِ موقت و یا در تبعید میباشد .

علاوه بر آن ، برایم تعجب آور است که چگونه تا زمانیکه خودتان ناشناخته هستید و حداقل خود را نیز بطورِ کامل معرفی نکرده اید، خواستارِ ارسالِ مشخصاتِ دقیق از سوی دیگران برای تشکیل این به اصطلاح دولتتان شده اید .

البته قصد ندارم که بگویم که عدم آشناییِ من و یا دیگران با شما، نفیِ میهن پرست بودنِ شما را میکند، ولی آنرا نیز تأیید نمیکند .

نوشتهء شما ، واکنشهای متفاوتی را موجب گردید که اغلبِ آن پاسخها و واکنشها بسیار معقول بوده و البته برخی از آنها عجولانه نیز بودند .

از جملهء این واکنشهای عجولانه این بود که برخی شما را به جنبشِ پیروانِ نظامِ پادشاهی ارتباط داده بودند، در صورتیکه هیچیک از اعضای این جنبش، حتی نامِ شما را تا کنون نشنیده اند .

به هر حال، با اینکه پاسخِ من ممکن است شما را برنجاند، خدمتتان عرض میکنم که نظراتِ شما و دیگر نظراتِ مشابه با آن، از نظرِ سیاسی مردود میباشند و جهت روشن شدنِ منظور، در ادامه و در تکمیلِ پاسخهایی که از سوی دیگر هم میهنان دریافت نموده اید، نکاتی چند را به اطلاعتان میرسانم :

- دولت، نیروی اجراییِ حاکمیت است و تا زمانیکه هنوز نوعِ نظام و یا حکومت ( حاکمیت ) که پس از آزادیِ ایران و در پیِ یک رفراندوم و بر اساسِ رأی اکثریت انتخاب میشود، مشخص نگردیده، دولتِ شما نیروی اجراییِ کدام حاکمیت است ؟ یا شاید حاکمیتِ موجود یعنی جمهوریِ اسلامی را قبول دارید و فقط مشکلتان با دولتِ احمدی نژاد است و میخواهید در چارچوبِ حکومتِ جمهوریِ اسلامی، دولتی جایگزینی در تبعید را تشکیل دهید ؟

- نکتهء دیگر، معنای واژهء دولت میباشد :دولت یعنی هیئتِ حاکمه و دولتمندی یعنی توانگری ” .

ازینرو تا زمانیکه حکومتی را بطورِ مشخص مدِ نظر ندارید، هیئتِ حاکمه معنایی ندارد و همچنین از توانگری نیز برخوردار نخواهد بود .

- علاوه بر آن از واژه هایی همچون دولتِ موقت و دولتِ در تبعید استفاده فرمودید : دولتِ موقت ، از نظرِ معنا ، معمولاً در ابتدای یک حکومتِ نو بنیان، و در دورانِ گذر، تا استقرارِ ریشه ایِ حاکمیت تشکیل میشود ( مثلاً همین حکومتِ جنایتکارِ جمهوریِ اسلامی نیز در ابتدای روی کار آمدنش، دولتِ موقتِ بازرگان را تشکیل داد ) .

دولتِ در تبعید ، نیز از نظرِ معنا ، به دولتی گفته میشود که در ابتدا قانونی بوده و سپس بدلایلی مجبور به متواری شدن و یا خود تبعیدی از مملکت گردیده و سپس برای استقرارِ دوبارهء خود، در غربت تلاش میکند .

- نکتهء بسیار مهمِ دیگر اینست، که یک حکومت دارای قوای سه گانه میباشد ( قوهء قضاییه ، قوهء مقننه و قوهء اجراییه ) که دولت، همان قوهء اجراییه میباشد و همانگونه که از نامش پیداست ( قوهء اجراییه ) نیاز به بازوهای اجرایی برای تحققِ برنامه هایش را دارد و البته بازوهای اجراییِ یک دولت، وزارتخانه ها و اداراتِ وابسته به آن وزارتخانه ها میباشند .

در اینصورت، آیا این بازوهای اجرایی ( وزارتخانه ها ) در تبعید میتوانند از کارآیی و توانِ اجرایی برخوردار باشند ؟

مثلاً : وزیرِ کشاورزیِ یک دولتِ در تبعید، چه روشهای عملی را میتواند در درونِ مرزهای میهن برای رشد و بهبودِ کشاورزی به اجرا گزارد ؛

مثلاً : وزیرِ بهداشتِ یک دولتِ در تبعید، چه روشهای عملی را میتواند در درونِ مرزهای میهن برای تأسیس و تجهیزِ بیمارستانها و یا پیشگیریِ بیماریها به اجرا گزارد ؛

مثلاً : وزیرِ راه و ترابریِ یک دولتِ در تبعید، چه روشهای عملی را میتواند در درونِ مرزهای میهن برای ساختنِ جاده ها و پلها و تونلها و …… به اجرا گزارد ؛

مثلاً : وزیرِ کشور، وزیرِ دفاع و یا وزیرِ جنگِ یک دولتِ در تبعید، چه روشهای عملی را میتواند در درونِ مرزهای میهن برای مبارزه با خلافکاران و ….. داشته باشد، زمانیکه نه پلیسی و نه ارتشی دارد ؛

مثلاً : وزیرِ دادگستریِ یک دولتِ در تبعید، با کدام دادگاهها و یا با چه روشهای عملی میتواند در درونِ مرزهای میهن برای محاکمهء خلافکاران و استقرارِ عدالتِ اجتماعی در ایران فعال باشد ؛

همچنین سایرِ وزارتخانه های در تبعید : وزارت اقثصاد و دارایی، وزارتِ آموزش و پرورش ، وزارتِ نفت ، وزارتِ فرهنگ و دیگر وزارتخانه های یک حکومتِ در تبعید، با چه اهرمها و چه بوجه ای، میتوانند وجود خود را بعنوانِ نیروی اجرایی، در درونِ مرز ملموس نموده و اقداماتِ اجرایی انجام دهند ؟ !!!!!

- نکتهء دیگر، و شاید از همه مهمتر، ما که هستیم که این اجازه را داشته باشیم تا دولت تشکیل دهیم ؟

چون همانگونه که حتماً میدانید، اعضای دولت ، منتخبینِ غیرِ مستقیمِ مردم هستند؛ یعنی ابتدا مردم با رأی خود، نمایندگانشان را به پارلمان میفرستند، سپس گروهِ اکثریت یا حزبِ اکثریتِ پارلمان، دولت را تشکیل میدهد و بدین ترتیب از پشتوانهء اکثریت برخوردار میشود ؛ چه مدرکی، دالِ بر داشتنِ چنین اکثریتی دارید، که بر آن اساس، تشکیلِ دولت دهید ؟

دلایل، در ارتباط با مردود بودن و غیرِ سیاسی بودنِ پیشنهادِ شما بسیارند، که اگر این داستان ادامه یابد، به بیانِ آنها نیز خواهم پرداخت، ولی در پایان به این نکته نیز اشاره میکنم که این داستان و یا پیشنهادِ تخیلی شما، میتواند ضرباتِ بزرگِ دیگری را نیز به مبارزاتِ ملی و رهایبخش زند و با ایجادِ نفاق میانِ مغرورانِ نا آگاهِ سیاسی که همهء آنها آرزوی وزیر و وکیل شدن را دارند، مبارزه را از مسیرِ اصلی دور نماید و ایجادِ دلسردی و ناامیدیِ بیشتر در جامعه را فراهم آورد، همانطور که طرحهای شعارگونه و بی محتوای دیگری نیز، با جنجالهای بسیار به میدانِ سیاست آمدند و نتیجه اش فقط تضعیفِ روحیهء مبارزه شد، از آن جمله میتوان به رفراندومِ کاذبِ سازگارا و قیامِ غیبیِ خالقِ یزدی اشاره کرد .

با امید به اینکه نظراتِ اینجانب، موجبِ رنجشِ شما نگردیده و با این امید که اگر حقیقتاً از عاشقانِ آزادیِ میهن هستید، شما را به ژرف اندیشی راهنمایی کند .

عبدالرضا حیدری

جبهه نجات ( همپیمان با جنبش سیاسی- اجتماعیِ پیروانِ نظامِ مشروطه به پادشاهیِ رضا شاه دوم ” )

دیدگاه ها

ثبت دیدگاه بسته شده است.



ابر برچسب ها